Özet:
Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin engellilerin kaynaştırılması konusunda bilgilendirilmelerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin değişmesindeki etkililiğini belirlemek amacıyla öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Isparta İli merkez ilçede bulunan bağımsız anaokulları ve ilköğretim okulları bünyesindeki anasınıflarında görev yapan 86 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem olarak, Isparta ili merkez ilçede çalışan okulöncesi öğretmenleri arasından seçkisiz atama yöntemi ile 60 okulöncesi öğretmeni seçilmiştir. Örneklem grubuna giren öğretmenler yine seçkisiz olarak deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Öntest ve Sontest Olarak Stoiber, Gettinger ve Goetz (1998) tarafından geliştirilen “My Thinking About Inclusion Scale/ MTAI”, Dalğar (2011) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Cronbach Alpha iç tutarlılık kat sayısı .73 olan “Kaynaştırma Hakkında Düşüncelerim/KHD” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan deney ve kontrol grubu okulöncesi öğretmenlerinin engellilerin kaynaştırılmasına ilişkin görüşleri ilişkili ve ilişkisiz bağımsız örneklemler için t testi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerinin engellilerin kaynaştırılmasına ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu ve görüşleri arasında anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur.