DSpace@MAKÜ

İlköğretim 5. Sınıf fen ve teknoloji dersinde aktif öğrenme teknikleri ile zenginleştirilmiş öğretimin öğrencinin akademik başarıları ve tutumları üzerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author TÜRKSOY, Enver
dc.date.accessioned 2014-09-24T07:46:16Z
dc.date.available 2014-09-24T07:46:16Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation http://tarama.mehmetakif.edu.tr/ekitap/TEZ0123.pdf tr_TR, en_US
dc.identifier.issn Tez123
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/917
dc.description Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı tr_TR, en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersi Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi öğretiminde aktif öğrenme teknikleri ile desteklenmiş öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisini incelemektir. Araştırmanın evrenini Burdur il merkezinde öğrenim gören tüm 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Burdur ili merkez ilçesi, TOBB ve Özboyacı ilköğretim okullarında öğrenim gören 121 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Her okuldan ikişer sınıf ve bu sınıflardan biri rasgele deney grubu diğeri de kontrol grubu olarak seçilmiştir. Fen ve teknoloji dersinde, Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi boyunca, deney grubuna (60 öğrenci) aktif öğrenme teknikleri, kontrol grubuna (61 öğrenci) ise geleneksel yaklaşım uygulanmıştır. Çalışma tüm gruplarda ortalama dört hafta sürmüştür. Araştırmada, ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Ölçüm aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen, başarı testi ve fen tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçüm araçlarının geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Ölçüm araçları uygulama öncesi öntest ve uygulama sonrası sontest olmak üzere tüm gruplara uygulanmıştır. Araştırma boyunca toplanan verilerin nicel analizi için SPSS 19 paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın hipotezlerini test etmek için, MANCOVA (kovaryans analizi) ve devamında ANCOVA (çok değişkenli kovaryans analizi) analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin karne notu ve ön tutum notları kontrol edildiğinde, aktif öğrenme teknikleri ile zenginleştirilmiş öğretimin öğrencilerin Yaşamımızdaki Elektrik ünitesindeki akademik başarı ve üniteye yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermiştir. tr_TR, en_US
dc.description.sponsorship Tez Danışmanı Yrd. Doç. Dr. Erdal TAŞLIDERE tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR, en_US
dc.subject Akademik Başarı tr_TR, en_US
dc.subject Tutum tr_TR, en_US
dc.subject Fen ve Teknoloji tr_TR, en_US
dc.subject Aktif Öğrenme Teknikleri tr_TR, en_US
dc.title İlköğretim 5. Sınıf fen ve teknoloji dersinde aktif öğrenme teknikleri ile zenginleştirilmiş öğretimin öğrencinin akademik başarıları ve tutumları üzerine etkisi tr_TR, en_US
dc.type Thesis tr_TR, en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account