AçıkErişim@MAKÜ

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE OKURYAZARLIK BİLEŞENLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ÖZYÜREK, Cengiz
dc.creator DEMİRCİ, Filiz
dc.creator GÜLER, Hatice
dc.creator SARIGÖL, Jülide
dc.creator TEPE, Banu
dc.creator ÇETİNKAYA, Murat
dc.date 2019-04-26T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:43Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:43Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/44789/411195
dc.identifier 10.21764/maeuefd.411195
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3882
dc.description Buaraştırmada Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevre okuryazarlıkseviyelerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından bir değerlendirmesiniyapmak amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yapılmış, veri toplama aracıolarak “Çevre Okuryazarlığı Ölçeği (Kahyaoğlu, 2011)” kullanılmıştır. Öğrencibilgilerini öğrenmek için de araştırmacılar tarafından hazırlanan “KişiselBilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma verileri, 2017-2018 eğitim-öğretimyılında Giresun Üniversitesi eğitim fakültesinde 4. sınıfta okuyan 259 öğretmenadayından toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının çevreokuryazarlığı ölçeğinin alt boyutlarından olan çevreye yönelik endişedüzeylerinin “çok yüksek” , çevreyi kullanım düzeylerinin “yüksek”, çevreye yöneliktutumlarının “orta” ve çevre bilgisinin “yetersiz” düzeyde olduğu söylenebilir.Ölçeğin alt boyutları demografik özellikler açısında karşılaştırıldığında kızöğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının erkeklere göre daha olumluolduğu, yine düz lise mezunlarının anadolu lisesi mezunlarına göre çevreye yöneliktutumlarının daha olumlu olduğu, yerleşim yerlerine göre nüfusu büyük yerleşimyerinde yaşayan öğretmen adaylarının çevre bilgisinin nispeten fazla olduğusöylenebilir. Çevre eğitimi alım durumunun ve sınıf seviyelerinin ise öğretmenadaylarının çevreye ilişkin endişe, kullanım, tutum ve bilgi üzerinde anlamlıbir etkisinin olmadığı söylenebilir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/688714
dc.source Issue: 50 227-253 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Çevre okuryazarlığı,öğretmen adayı,ilişkisel tarama
dc.title ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE OKURYAZARLIK BİLEŞENLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım