ÖZYÜREK, Cengiz; DEMİRCİ, Filiz; GÜLER, Hatice; SARIGÖL, Jülide; TEPE, Banu; ÇETİNKAYA, Murat
Description:
Buaraştırmada Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevre okuryazarlıkseviyelerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından bir değerlendirmesiniyapmak amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yapılmış, veri toplama aracıolarak “Çevre Okuryazarlığı Ölçeği (Kahyaoğlu, 2011)” kullanılmıştır. Öğrencibilgilerini öğrenmek için de araştırmacılar tarafından hazırlanan “KişiselBilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma verileri, 2017-2018 eğitim-öğretimyılında Giresun Üniversitesi eğitim fakültesinde 4. sınıfta okuyan 259 öğretmenadayından toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının çevreokuryazarlığı ölçeğinin alt boyutlarından olan çevreye yönelik endişedüzeylerinin “çok yüksek” , çevreyi kullanım düzeylerinin “yüksek”, çevreye yöneliktutumlarının “orta” ve çevre bilgisinin “yetersiz” düzeyde olduğu söylenebilir.Ölçeğin alt boyutları demografik özellikler açısında karşılaştırıldığında kızöğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının erkeklere göre daha olumluolduğu, yine düz lise mezunlarının anadolu lisesi mezunlarına göre çevreye yöneliktutumlarının daha olumlu olduğu, yerleşim yerlerine göre nüfusu büyük yerleşimyerinde yaşayan öğretmen adaylarının çevre bilgisinin nispeten fazla olduğusöylenebilir. Çevre eğitimi alım durumunun ve sınıf seviyelerinin ise öğretmenadaylarının çevreye ilişkin endişe, kullanım, tutum ve bilgi üzerinde anlamlıbir etkisinin olmadığı söylenebilir.