DSpace@MAKÜ

SOSYAL VE MATEMATİKSEL SIRADIŞI PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.creator AYDIN, Yıldıray
dc.creator YAZGAN, Yeliz
dc.date 2018-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:39Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:39Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/414459
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3856
dc.description Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin sosyal vematematiksel sıradışı problem çözme becerileri arasındaki ilişkininbelirlenmesidir. Bu bağlamda korelasyonel araştırma modeli kullanılmıştır.Araştırmaya 113 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplamak içinkatılımcılara Sıradışı Problem Çözme Testi (SPÇT) ve Sosyal Problem ÇözmeSenaryoları (SPÇS) uygulanmıştır. SPÇT yedi adet  açık uçlu sıradışı problem içermektedir ve butestte her cevap 0, 1, 2 olarak kodlanmıştır. SPÇS ise 3 senaryo içermektedirve her senaryo için öğrencilere 0 ile 5 arasında puanlar verilmiştir. Her ikitest için, öğrencilerin toplam puanları önce betimsel analize tabi tutulmuştur.Daha sonra bu iki beceri arasında ilişki olup olmadığını belirlemek içinSpearman Sıra Farkları Korelasyon Testi Kullanılmıştır. Betimsel analizler öğrencilerin sıradışı problem çözmedüzeylerinin sosyal sorun çözme düzeylerine göre düşük olduğunu göstermiştir.Bunun yanısıra, korelasyon analizi sıradışı ve sosyal problem çözme arasındapozitif ancak düşük bir ilişki ortaya çıkarmıştır. Bu iki bulgu, öğrencilerinsıradışı problemlere aşina olmamaları ile açıklanabilir. Bu yüzden, sıradışıproblem çözme ile ilgili bir eğitimden sonra bu iki beceri arasındaki ilişkininincelendiği bir çalışmanın daha sağlam sonuçlar sağlayabileceği önerilmektedir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/555250
dc.source Issue: 48 537-554 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Problem çözme,sosyal sorun çözme,matematiksel sıradışı problem çözme,yedinci sınıf,sosyal bilgiler
dc.title SOSYAL VE MATEMATİKSEL SIRADIŞI PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account