Açıklama:
Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin sosyal vematematiksel sıradışı problem çözme becerileri arasındaki ilişkininbelirlenmesidir. Bu bağlamda korelasyonel araştırma modeli kullanılmıştır.Araştırmaya 113 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplamak içinkatılımcılara Sıradışı Problem Çözme Testi (SPÇT) ve Sosyal Problem ÇözmeSenaryoları (SPÇS) uygulanmıştır. SPÇT yedi adet açık uçlu sıradışı problem içermektedir ve butestte her cevap 0, 1, 2 olarak kodlanmıştır. SPÇS ise 3 senaryo içermektedirve her senaryo için öğrencilere 0 ile 5 arasında puanlar verilmiştir. Her ikitest için, öğrencilerin toplam puanları önce betimsel analize tabi tutulmuştur.Daha sonra bu iki beceri arasında ilişki olup olmadığını belirlemek içinSpearman Sıra Farkları Korelasyon Testi Kullanılmıştır. Betimsel analizler öğrencilerin sıradışı problem çözmedüzeylerinin sosyal sorun çözme düzeylerine göre düşük olduğunu göstermiştir.Bunun yanısıra, korelasyon analizi sıradışı ve sosyal problem çözme arasındapozitif ancak düşük bir ilişki ortaya çıkarmıştır. Bu iki bulgu, öğrencilerinsıradışı problemlere aşina olmamaları ile açıklanabilir. Bu yüzden, sıradışıproblem çözme ile ilgili bir eğitimden sonra bu iki beceri arasındaki ilişkininincelendiği bir çalışmanın daha sağlam sonuçlar sağlayabileceği önerilmektedir.