AçıkErişim@MAKÜ

İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ ÖYKÜLEYİCİ METİNLERİN DEĞER ANALİZİ YAKLAŞIMINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ÇOPUR, Ersin
dc.creator ÜREDİ, Lütfi
dc.date 2020-07-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:39Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:39Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/56204/575035
dc.identifier 10.21764/maeuefd.575035
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3852
dc.description Bu çalışmada, ilkokul 1- 4. sınıf Türkçe derskitaplarında bulunan öyküleyici metinlerin değer analizi yaklaşımına göreinceleyip, metinlerin bu yaklaşıma uygunluğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden belge (doküman) analizikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017- 2018 yılında okutulanilkokul 1- 4. sınıf Türkçe ders kitaplarında bulunan 73 öyküleyici metinoluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öyküleyici metinler, Ersoy ve Şahin (2012)tarafından kullanılan Etkinlik Kriterleri Çizelgesi (EKÇ) adı verilen ölçeğin,Değer Analizi Yaklaşımı bölümü kullanılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirmesonucunda elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmadanelde edilen bulgulara dayanarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Bu metinlerde toplam66 değer işlenmiştir. Öyküleyici metinlerin hiçbiri değer analizi yaklaşımınatamamen uygun değildir. 1. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan 10 öyküleyicimetinden 5’i değer analizi yaklaşımına göre kısmen uygun, 5’i de değer analiziyaklaşımına uygun değildir. 2. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan 22öyküleyici metinden 13’ü değer analizi yaklaşımına göre kısmen uygun, 9’u dedeğer analizi yaklaşımına uygun değildir. 3. Sınıf Türkçe ders kitabındabulunan 23 öyküleyici metinden 12’si değer analizi yaklaşımına göre kısmenuygun, 11’i de değer analizi yaklaşımına uygun değildir. 4. Sınıf Türkçe derskitabında bulunan 18 öyküleyici metinden 8’inin değer analizi yaklaşımına görekısmen uygun, 10’unun ise değer analizi yaklaşımına uygun olmadığı tespitedilmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1228769
dc.source Issue: 55 145-167 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Anahtar Kelimeler: Değer,öyküleyici metin,değerler eğitimi,değer analizi yaklaşımı
dc.title İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ ÖYKÜLEYİCİ METİNLERİN DEĞER ANALİZİ YAKLAŞIMINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım