Açıklama:
Bu çalışmada, ilkokul 1- 4. sınıf Türkçe derskitaplarında bulunan öyküleyici metinlerin değer analizi yaklaşımına göreinceleyip, metinlerin bu yaklaşıma uygunluğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden belge (doküman) analizikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017- 2018 yılında okutulanilkokul 1- 4. sınıf Türkçe ders kitaplarında bulunan 73 öyküleyici metinoluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öyküleyici metinler, Ersoy ve Şahin (2012)tarafından kullanılan Etkinlik Kriterleri Çizelgesi (EKÇ) adı verilen ölçeğin,Değer Analizi Yaklaşımı bölümü kullanılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirmesonucunda elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmadanelde edilen bulgulara dayanarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Bu metinlerde toplam66 değer işlenmiştir. Öyküleyici metinlerin hiçbiri değer analizi yaklaşımınatamamen uygun değildir. 1. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan 10 öyküleyicimetinden 5’i değer analizi yaklaşımına göre kısmen uygun, 5’i de değer analiziyaklaşımına uygun değildir. 2. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan 22öyküleyici metinden 13’ü değer analizi yaklaşımına göre kısmen uygun, 9’u dedeğer analizi yaklaşımına uygun değildir. 3. Sınıf Türkçe ders kitabındabulunan 23 öyküleyici metinden 12’si değer analizi yaklaşımına göre kısmenuygun, 11’i de değer analizi yaklaşımına uygun değildir. 4. Sınıf Türkçe derskitabında bulunan 18 öyküleyici metinden 8’inin değer analizi yaklaşımına görekısmen uygun, 10’unun ise değer analizi yaklaşımına uygun olmadığı tespitedilmiştir.