AçıkErişim@MAKÜ

A COMPARATIVE STUDY ON THE VIEWS OF SCHOOL ADMINISTRATORS AND TEACHERS REGARDING FACTORS AFFECTING TEACHER MOTIVATION

Basit öğe kaydını göster

dc.creator KARABAĞ KÖSE, Esra
dc.creator TAŞ, Ali
dc.creator KÜÇÜKÇENE, Mehmet
dc.creator KARATAŞ, Erdem
dc.date 2018-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:36Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:36Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/424729
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3837
dc.description In thisstudy, it was aimed to investigate the factors affecting teacher motivation inschools comperatively, especially in the context of the effects of recenteducation policies and from the point of view of administrators and teachers.The research is designed with qualitative research methodology. Theparticipants of the research are 10 school administrators and 10 teachers.Research data obtained through semi-structured interviews were analyzed usingcontent analysis and descriptive analysis. The results of the research showedthat teacher motivation is affected by in-school and parent related factors aswell as the general politics such as the FATIH Project, 12 year compulsoryeducation system, curriculum studies, and stability in educational policies.Additionally, there are significant differences in teacher and administratoropinions on teacher motivation.
dc.description Buaraştırmada, okullarda öğretmen motivasyonunu etkileyen faktörleri, özellikleson dönem eğitim politikalarının da etkileri bağlamında ve yönetici öğretmenbakış açılarıyla karşılaştırmalı olarak incelemek amaçlanmıştır. Araştırma,görüşme tekniğinin kullanıldığı nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır.Araştırmanın katılımcılarını, 10 okul yöneticisi ve 10 öğretmenoluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilen araştırmaverileri, içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak incelenmiştir.Araştırma sonuçları öğretmen motivasyonunun; okul içi ve velilerle ilgilifaktörlerin yanı sıra, FATİH Projesi, 12 yıllık zorunlu eğitim sistemi,müfredat çalışmaları gibi genel politikalardan ve eğitim politikalarındakiistikrarsızlıktan etkilendiğini, ayrıca motivasyonla ilgili öğretmen ve yöneticigörüşlerinde önemli farklılaşmalar olduğunu göstermektedir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/555244
dc.source Issue: 48 255-277 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Motivation,Teacher Motivation,Educational Policies,School Administrators
dc.subject Motivasyon,Öğretmen Motivasyonu,Eğitim Politikaları,Okul Yöneticileri
dc.title A COMPARATIVE STUDY ON THE VIEWS OF SCHOOL ADMINISTRATORS AND TEACHERS REGARDING FACTORS AFFECTING TEACHER MOTIVATION en-US
dc.title ÖĞRETMEN MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLERE İLİŞKİN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım