AçıkErişim@MAKÜ

ÖĞRETMEN ADAYLARININ MOBİL ÖĞRENİME YÖNELİK TUTUMLARININ TEKNOPEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator YAĞCI, Mustafa
dc.date 2017-12-21T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:27Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:27Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/33169/295244
dc.identifier 10.21764/maeuefd.295244
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3776
dc.description Mobil öğrenme çokçeşitli öğretim yaklaşımlarını destekler ve bireyselleştirilmiş öğretimdekullanılacak niteliktedir. Teknoloji ile eğitimin entegrasyonu teknolojibilgisi ve pedagojik bilgi arasındaki ilişkinin kurulmasına bağlıdır. Buçalışmanın amacı; öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumları ileteknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Betimsel tarama modeli ile yürütülen araştırmanının çalışma grubunu 2016-2017Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde iki tane Devlet Üniversitesinin 10 farklıöğretmen yetiştirme programının son sınıflarında öğrenim gören toplam 397öğretmen adayı oluşturmaktadır. Sonuçlar; öğretmen adaylarının teknopedagojikalan bilgisi açısından kendilerini ileri düzeyde yeterli gördüklerini, mobilöğrenmeye yönelik tutumlarının ise orta düzeyde olduğunu göstermektedir.Öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumları ve teknopedagojik alanbilgileri ile cinsiyet ve bölüm değişkenleri arasında anlamlı bir farklılıkbulunmamıştır. Araştırmada elde edilen bulgular öğretmen adaylarınınteknopedagojik alan bilgileri ile mobil öğrenmeye yönelik tutumları arasındapozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur.
dc.description Mobile learning supports a great variety of teachingapproaches and could be used in individualized education. The integration oftechnology and education depends on the relationship between technologicalknowledge and pedagogical knowledge. The objective of this study is to examinethe relationship between the attitudes of preservice teachers toward mobilelearning and technopedagogical education competences. Working group of thisstudy which was conducted by using the descriptive screening model consists oftotally 397 senior-class preservice teachers studying in 10 different teachertraining programs of two Public Universities in the Spring term of the SchoolYear of 2016-2017. The results show that preservice teachers considerthemselves highly competent in terms of technopedagogical field information andhave moderate attitudes toward mobile learning. No significant difference wasdetermined between the attitudes of preservice teachers toward mobile learningand technopedagogical field information and the variables of gender anddepartment. The study findings revealed that there was a positive and moderaterelationship between the technopedagogical field information of preserviceteachers and their attitudes toward mobile learning.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/388271
dc.source Issue: 44 543-563 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Eğitimde teknoloji entegrasyonu; mobil öğrenme; teknopedagojik alan bilgisi; öğretmen adayları
dc.subject Technology integration in education; mobil learning; technopedagogical content knowledge; preservice teachers
dc.title ÖĞRETMEN ADAYLARININ MOBİL ÖĞRENİME YÖNELİK TUTUMLARININ TEKNOPEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ AÇISINDAN İNCELENMESİ tr-TR
dc.title EXAMINING THE ATTITUDES OF PRESERVICE TEACHERS TOWARD MOBILE LEARNING IN TERMS OF TECHNOPEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım