AçıkErişim@MAKÜ

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Bilgisine ve Öğretimine İlişkin Öz-yeterlik İnançları

Basit öğe kaydını göster

dc.creator KUBİLAY TATAR, Makbule; Milli Eğitim Bakanlığı
dc.creator ÖZENOĞLU, Hatice; Adnan Menderes Üniversitesi
dc.date 2018-04-19T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:24Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:24Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/36601/402689
dc.identifier 10.21764/maeuefd.402689
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3755
dc.description Buaraştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına veöğretimine ilişkin öz-yeterlik inanç düzeylerini belirlemek ve bu inançlarınçeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini tespit etmektir. Araştırmaörneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Adnan Menderes, Dokuz Eylül, MuğlaSıtkı Koçman ve Uşak Üniversitesi’ndeki Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalınınbirinci ve dördüncü sınıfında öğrenim gören 547 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Bu çalışma kapsamında eğitim fakültelerinin tüm bölümlerinde öğrenim görenöğretmen adayları ve tüm branşlardaki öğretmenler için geliştirilen 30 madde veiki faktörden oluşan 5’li Likert tipi Bilimin Doğasına ve Öğretimine İlişkinÖz-yeterlik Ölçeği ve 7 maddelik Kişisel Bilgi Formu araştırmanın veri toplamaaraçlarıdır. Geliştirilen ölçek bilimin doğası ve öz-yeterlik kavramlarına yervererek, eğitimcilerin bilimin doğasına ve öğretimine ilişkin öz-yeterlik inancınıbelirlemesi bakımından önem taşımaktadır. Araştırmanın sonucunda, fen bilgisiöğretmen adaylarının bilimin doğasına ve öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançlarınınöğrenim gördükleri sınıf düzeylerine, bölümlerini isteyerek seçipseçmemelerine, “Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi” dersini görüp görmemelerine vebilimin doğasına ilişkin bilgisinin yeterliğine göre anlamlı farklılıkgösterdiği belirlenmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/456760
dc.source Issue: 46 261-293 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Bilimin Doğası Öz-yeterliği Ölçeği,Bilimin Doğası Öğretimi Ölçeği
dc.title Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Bilgisine ve Öğretimine İlişkin Öz-yeterlik İnançları tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım