AçıkErişim@MAKÜ

INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND CRITICAL THINKING TENDENCIES OF SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES

Basit öğe kaydını göster

dc.creator KİRİŞ AVAROĞULLARI, Ayten
dc.creator ŞAMAN, Berna
dc.date 2020-01-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:22Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:22Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/52091/584183
dc.identifier 10.21764/maeuefd.584183
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3744
dc.description In this study, therelationship between learning styles  and critical thinking tendencies ofsocial studies teacher candidates was investigated. The sample of the study iscomposed of first and fourth year teacher candidates from Muğla Sıtkı KoçmanUniversity. Kolb Learning Styles Inventory and California Critical ThinkingTendency Scale (CCTDI) were used as data collection tools. The data wereanalyzed with SPSS 22 package program. According to the findings of the study,it was determined that most of the social studies teacher candidates had convergingand assimilating learning styles. Critical thinking tendencies of candidatesare slightly higher than average. Candidates received the highest score fromthe open-minded subscale in the critical thinking disposition scale. Criticalthinking tendencies and learning styles of the candidates do not differsignificantly according to gender and class level variables. In addition, nosignificant relationship was found between the learning styles of socialstudies teacher candidates and their critical thinking tendencies. According tothe results of the study, various suggestions were made
dc.description Bu çalışmadaSosyal Bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünmeeğilimleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde öğrenim görenbirinci ve dördüncü sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplamaaracı olarak Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri ile California Eleştirel DüşünmeEğilimleri Ölçeği (CCTDI) kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paketprogramı ile analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre SosyalBilgiler öğretmen adaylarının sırasıyla en fazla ayrıştıran ve özümseme öğrenmestiline sahip oldukları belirlenmiştir. Adayların eleştirel düşünme eğilimleriortanın biraz üstünde yüksek düzeydedir. Adaylar eleştirel düşünme eğilimiölçeğinde en yüksek puanı açık fikirlilik alt ölçeğinden almışlardır. Adaylarıneleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri cinsiyet ve sınıf düzeyideğişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Ayrıca elde edilensonuçlara göre Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ileeleştirel düşünme eğilimleri arasında da anlamlı bir ilişki tespitedilmemiştir. Elde edilen bulgulara göre çalışmanın sonunda önerilergetirilmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/952675
dc.source Issue: 53 411-434 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Social studies teacher candidates,learning styles,critical thinking disposition,correlation analysis
dc.subject Sosyal bilgiler öğretmen adayları,öğrenme stilleri,eleştirel düşünme eğilimi,korelasyon analizi
dc.title INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STYLES AND CRITICAL THINKING TENDENCIES OF SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES en-US
dc.title SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım