DSpace@MAKÜ

OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ BENLİK KAVRAMI VE EBEVEYN TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.creator ŞENOL, Fatma Betül
dc.creator KARACA, Nezahat Hamiden
dc.date 2020-04-29T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:21Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:21Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/53827/606614
dc.identifier 10.21764/maeuefd.606614
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3743
dc.description Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemdekiçocukların benlik kavramları ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkininincelenmesidir. Araştırmada geneltarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma grubuna, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar İlMerkezindeki İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarıarasından basit rastgele örnekleme yöntemi ile 201 okul öncesi çocuğu veebeveynleri dâhil edilmiştir. Araştırmada veritoplama amacıyla, “Genel Bilgi Formu”, Villa ve Auzmendi (1992)tarafından geliştirilen ve Karaca ve Aral (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan“Çocuğun Benlik Kavramını Algılaması (Perception of Child Self-Concept-PCSC)Ölçme Aracı” ve Karabulut Demir ve Şendil (2008) tarafından geliştirilen“Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ”kullanılmıştır. Verilerin analizinde Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, benlik kavramı ölçeği puanlarında; ebeveyn tutumölçeği alt boyutlarından demokratik tutum alt boyutu puanlarını anlamlı vepozitif yönlü yordadığı, aşırı koruyucu tutum alt boyutu puanlarını anlamlı venegatif yönlü yordadığı görülmektedir. Diğer alt boyutların ise benliküzerindeki yordayıcılığının anlamlı düzeyde olmadığı saptanmıştır. Bu sonuçlaragöre ebeveyn tutumunun çocukların benlik kavramları üzerinde oldukça etkiliolduğu söylenebilir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1082476
dc.source Issue: 54 1-19 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Benlik kavramı,ebeveyn tutumu,okul öncesi eğitimi,okul öncesi dönemdeki çocuklar
dc.title OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ BENLİK KAVRAMI VE EBEVEYN TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account