Açıklama:
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemdekiçocukların benlik kavramları ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkininincelenmesidir. Araştırmada geneltarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma grubuna, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar İlMerkezindeki İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarıarasından basit rastgele örnekleme yöntemi ile 201 okul öncesi çocuğu veebeveynleri dâhil edilmiştir. Araştırmada veritoplama amacıyla, “Genel Bilgi Formu”, Villa ve Auzmendi (1992)tarafından geliştirilen ve Karaca ve Aral (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan“Çocuğun Benlik Kavramını Algılaması (Perception of Child Self-Concept-PCSC)Ölçme Aracı” ve Karabulut Demir ve Şendil (2008) tarafından geliştirilen“Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ”kullanılmıştır. Verilerin analizinde Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, benlik kavramı ölçeği puanlarında; ebeveyn tutumölçeği alt boyutlarından demokratik tutum alt boyutu puanlarını anlamlı vepozitif yönlü yordadığı, aşırı koruyucu tutum alt boyutu puanlarını anlamlı venegatif yönlü yordadığı görülmektedir. Diğer alt boyutların ise benliküzerindeki yordayıcılığının anlamlı düzeyde olmadığı saptanmıştır. Bu sonuçlaragöre ebeveyn tutumunun çocukların benlik kavramları üzerinde oldukça etkiliolduğu söylenebilir.