Theaim of the study is to determine the opinions students trainee pedagogicalformation training about pedagogical formation lessons. The study isqualitative and phenomenology design. The study group consist of one hundredand fifty university students trainee at out of faculty of education in2015-2016 academic year at Cumhuriyet University. To collect data, the researchersdeveloped a form to determine the university students’ opinions about lessons.Data analyzed by content analysis. According the results university studentshave positive metaphors generally about pedagogic lessons. For some of thelessons in the pedagogic formation education, a complex, exhausting lessontheme arrived at (private teachingmethods, measurement and evaluation, introduction to educational science).According to students, there is a practical lesson about teaching practice. Allthe metaphors related to the educational psychology course are positive, andthe most emphasized subject is the theme of analytical review and having acritical prescription. One of the suggestions is that it should be offeredopportunities to enhance students 'acquaintance with psychology or other socialsciences and showed film, theater or literary literature related to educationalpsychology in the classroom.
Buaraştırma pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin aldıkları derslereyönelik geliştirdikleri metaforları belirlemeyi amaçlamıştır. Nitel çalışmayöntemiyle yürütülen bu çalışma olgu bilim desenindedir. Veriler, her bir derseilişkin geliştirilen metaforları gerekçesiyle belirleyecek formlar üzerindentoplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 akademik yılı CumhuriyetÜniversitesi’nde eğitim fakültesi haricinde diğer fakültelerde öğrenim görenveya mezun olan pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencileri kapsamaktadır. Veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Eldeedilen bulgulara göre pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin aldıklarıderslere yönelik geliştirdikleri metaforların olumlu temalarda ağırlıkkazandığı görülmüştür. Formasyon derslerinden bazıları için az da olsa (özelöğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, eğitim bilimine giriş) anlaşılmasıyönünden karmaşık, yorucu bir ders temasına ulaşılmıştır. Öğretmen uygulamalarıdersine ilişkin mesleğe hazırlayıcı, uygulama ağırlıklı bir ders olduğu teması ortayaçıkmıştır. Öğretmenlik mesleğinehazırlayıcı bir nitelik taşıması oldukça önemlidir. Eğitim psikolojisi dersineilişkin oluşturulan tüm metaforların olumlu olduğu ve en çok üzerinde durulanbireyi analitik incelemeye dönüklüğü ve kritik bir öneme sahip olmatemalarıdır. Öğrencilerin psikoloji veya diğer toplumsal bilimlerletanışıklığını artıracak fırsatlar sunulmasının, derslerde eğitim psikolojisiile ilişkili film, tiyatro veya yazın edebiyatında öğrencilerin dikkatlerininçekilmesi önerilerden biri olarak yer almıştır.