AçıkErişim@MAKÜ

University Students’ Metaphors About Pedagogical Formation Lessons

Basit öğe kaydını göster

dc.creator KÖYBAŞI, Fatma
dc.creator UĞURLU, Celal Teyyar
dc.date 2018-04-19T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:21Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:21Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/36601/333778
dc.identifier 10.21764/maeuefd.333778
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3741
dc.description Theaim of the study is to determine the opinions students trainee pedagogicalformation training about pedagogical formation lessons. The study isqualitative and phenomenology design. The study group consist of one hundredand fifty university students trainee at out of faculty of education in2015-2016 academic year at Cumhuriyet University. To collect data, the researchersdeveloped a form to determine the university students’ opinions about lessons.Data analyzed by content analysis. According the results university studentshave positive metaphors generally about pedagogic lessons. For some of thelessons in the pedagogic formation education, a complex, exhausting lessontheme arrived at  (private teachingmethods, measurement and evaluation, introduction to educational science).According to students, there is a practical lesson about teaching practice. Allthe metaphors related to the educational psychology course are positive, andthe most emphasized subject is the theme of analytical review and having acritical prescription. One of the suggestions is that it should be offeredopportunities to enhance students 'acquaintance with psychology or other socialsciences and showed film, theater or literary literature related to educationalpsychology in the classroom.
dc.description Buaraştırma pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin aldıkları derslereyönelik geliştirdikleri metaforları belirlemeyi amaçlamıştır. Nitel çalışmayöntemiyle yürütülen bu çalışma olgu bilim desenindedir. Veriler, her bir derseilişkin geliştirilen metaforları gerekçesiyle belirleyecek formlar üzerindentoplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 akademik yılı CumhuriyetÜniversitesi’nde eğitim fakültesi haricinde diğer fakültelerde öğrenim görenveya mezun olan pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencileri kapsamaktadır. Veriler,  içerik analizi ile çözümlenmiştir. Eldeedilen bulgulara göre pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin aldıklarıderslere yönelik geliştirdikleri metaforların olumlu temalarda ağırlıkkazandığı görülmüştür. Formasyon derslerinden bazıları için az da olsa (özelöğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, eğitim bilimine giriş) anlaşılmasıyönünden karmaşık, yorucu bir ders temasına ulaşılmıştır. Öğretmen uygulamalarıdersine ilişkin mesleğe hazırlayıcı, uygulama ağırlıklı bir ders olduğu teması ortayaçıkmıştır.  Öğretmenlik mesleğinehazırlayıcı bir nitelik taşıması oldukça önemlidir. Eğitim psikolojisi dersineilişkin oluşturulan tüm metaforların olumlu olduğu ve en çok üzerinde durulanbireyi analitik incelemeye dönüklüğü ve kritik bir öneme sahip olmatemalarıdır. Öğrencilerin psikoloji veya diğer toplumsal bilimlerletanışıklığını artıracak fırsatlar sunulmasının, derslerde eğitim psikolojisiile ilişkili film, tiyatro veya yazın edebiyatında öğrencilerin dikkatlerininçekilmesi önerilerden biri olarak yer almıştır. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/460124
dc.source Issue: 46 198-222 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Pedagogy,Formation,Pedagogical formation,Pedagogical formation lessons,Faculty of education
dc.subject Pedagoji,Formasyon,Pedagojik Formasyon,Pedagojik Formasyon Dersleri,Eğitim Fakültesi
dc.title University Students’ Metaphors About Pedagogical Formation Lessons en-US
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Derslerine Yönelik Geliştirdikleri Metaforlar tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım