DSpace@MAKÜ

Flüt Eğitiminde Zihinsel Çalışma Yapmanın Motivasyon ve Tutum ve Görev Performansı Üzerine Etkisi

Show simple item record

dc.creator ÜSTÜN, Emre
dc.date 2019-10-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:21Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:21Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/49455/494472
dc.identifier 10.21764/maeuefd.494472
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3738
dc.description Çalgı eğitimi, bireyinzihinsel ve motor yeteneklerini birleştirerek etkili biçimde çalgısının tekniközelliklerini kavrama ve çalma işlemlerini gerçekleştirebilecek durumagetirecektir. Çalgıeğitiminde yer alan devinişsel hareketlerin oluşturulması, geliştirilmesi vedüzeltilmesi zihinsel süreçlere bağlı olarak meydana gelmektedirDolayısıyla flüt eğitimi veren eğitimcilerinin planlamaları içerisindeuygulayacakları adımlardan biriside öğrencilerin bilişsel ve zihinselbecerisini geliştirmek olmalıdır. Bu anlamda öğrencilerin çalgılarına karşı motive olmasüreci, çalgılarına karşı tutumlarının gelişimi ve amaca uygun çalgıperformansının ortaya çıkarılması zihinsel çalışmalarla desteklenerek flüteğitiminde seviyenin daha yukarıya çıkarılmasını sağlayabilir.Buradan yola çıkarak araştırmada motivasyon,tutum ve görev performansı ölçeklerindenfaydalanılarak deneysel yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son testdeseni “ tercih edilmiştir. Çalışma NHBV Üniversitesi Müzik Bölümü flüt eğitimi alan 22 öğrenci ilegerçekleştirilmiştir. Yapılan 10 haftalık deney sürecinin ardından gruplarınpuanlamaları t testi kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucundabireysel çalgı flüt eğitiminde zihinsel çalışma yapmanın motivasyon, tutum vegörev performansı üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/841170
dc.source Volume: , Issue: 52 377-399 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Çalgı eğitimi,flüt eğitimi,zihinsel çalışma,motivasyon,tutum
dc.title Flüt Eğitiminde Zihinsel Çalışma Yapmanın Motivasyon ve Tutum ve Görev Performansı Üzerine Etkisi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account