Açıklama:
Çalgı eğitimi, bireyinzihinsel ve motor yeteneklerini birleştirerek etkili biçimde çalgısının tekniközelliklerini kavrama ve çalma işlemlerini gerçekleştirebilecek durumagetirecektir. Çalgıeğitiminde yer alan devinişsel hareketlerin oluşturulması, geliştirilmesi vedüzeltilmesi zihinsel süreçlere bağlı olarak meydana gelmektedirDolayısıyla flüt eğitimi veren eğitimcilerinin planlamaları içerisindeuygulayacakları adımlardan biriside öğrencilerin bilişsel ve zihinselbecerisini geliştirmek olmalıdır. Bu anlamda öğrencilerin çalgılarına karşı motive olmasüreci, çalgılarına karşı tutumlarının gelişimi ve amaca uygun çalgıperformansının ortaya çıkarılması zihinsel çalışmalarla desteklenerek flüteğitiminde seviyenin daha yukarıya çıkarılmasını sağlayabilir.Buradan yola çıkarak araştırmada motivasyon,tutum ve görev performansı ölçeklerindenfaydalanılarak deneysel yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son testdeseni “ tercih edilmiştir. Çalışma NHBV Üniversitesi Müzik Bölümü flüt eğitimi alan 22 öğrenci ilegerçekleştirilmiştir. Yapılan 10 haftalık deney sürecinin ardından gruplarınpuanlamaları t testi kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucundabireysel çalgı flüt eğitiminde zihinsel çalışma yapmanın motivasyon, tutum vegörev performansı üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.