DSpace@MAKÜ

SOSYAL BİLGİLER TASLAK PROGRAMININ (2017) AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Show simple item record

dc.creator ÇEPNİ, Osman
dc.creator KILCAN, Bahadır
dc.creator PALAZ, Tevfik
dc.date 2019-04-26T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:18Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:18Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/44789/520691
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3722
dc.description Buaraştırmada, Sosyal Bilgiler Taslak Programına yönelik akademisyen görüşlerininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017eğitim-öğretim yılı bahar döneminde eğitim fakültelerinin sosyal bilgilereğitimi anabilim dalında görev yapan 17 akademisyen oluşturmaktadır. Çalışmagrubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır.Bu araştırma için araştırmacılar tarafından belirlenen ölçüt, çalışma grubundayer alan katılımcıların sosyal bilgiler alan uzmanı olmasıdır. Nitelaraştırma yönteminde temel nitel araştırma deseninde kurgulanan araştırmanınverileri araştırmacılar tarafından ilgili alan yazına ve uzman görüşlerinedayalı olarak hazırlanan standartlaştırılmış açık uçlu e-posta görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Katılımcılardan elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda elde edilenbulgular incelendiğinde, akademisyenler taslak programı genel olarak içeriğininsade ve anlaşılır olması, güncelliği yakalaması, milli-manevi çizgideolması gibi konularda olumlu görürlerken programın amaçsız, gelişigüzel bir şekildehazırlandığı, felsefesinin net olmadığı, bazı konulara yeterince yerverilmediği ve değerlendirme boyutunun açık bir şekilde ifade edilmediği gibikonularda da olumsuz görmektedirler. Bununla birlikte taslak programınkazanımlar, beceriler, kavramlar ve değerler hususunda daha doyurucu ve zenginolduğu ancak bunların öğretiminin nasıl yapılması gerektiği ile ilgiliyeterince bilgiye yer verilmediği akademisyenlerin görüşlerinden anlaşılmıştır.Araştırmanın bulgularından yola çıkaraköğretim programlarının hazırlanmasında aceleye getirilmeyen bir süreçişletilmesi ve bu süreç zarfında programın tüm paydaşlarından görüşleralınması, bu görüşler ışığında programların hazırlanılması önerilmektedir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/703735
dc.source Issue: 50 522-547 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject : Sosyal bilgiler,sosyal bilgiler taslak programı,akademisyen,nitel araştırma
dc.title SOSYAL BİLGİLER TASLAK PROGRAMININ (2017) AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account