Açıklama:
Buaraştırmada, Sosyal Bilgiler Taslak Programına yönelik akademisyen görüşlerininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017eğitim-öğretim yılı bahar döneminde eğitim fakültelerinin sosyal bilgilereğitimi anabilim dalında görev yapan 17 akademisyen oluşturmaktadır. Çalışmagrubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır.Bu araştırma için araştırmacılar tarafından belirlenen ölçüt, çalışma grubundayer alan katılımcıların sosyal bilgiler alan uzmanı olmasıdır. Nitelaraştırma yönteminde temel nitel araştırma deseninde kurgulanan araştırmanınverileri araştırmacılar tarafından ilgili alan yazına ve uzman görüşlerinedayalı olarak hazırlanan standartlaştırılmış açık uçlu e-posta görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Katılımcılardan elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda elde edilenbulgular incelendiğinde, akademisyenler taslak programı genel olarak içeriğininsade ve anlaşılır olması, güncelliği yakalaması, milli-manevi çizgideolması gibi konularda olumlu görürlerken programın amaçsız, gelişigüzel bir şekildehazırlandığı, felsefesinin net olmadığı, bazı konulara yeterince yerverilmediği ve değerlendirme boyutunun açık bir şekilde ifade edilmediği gibikonularda da olumsuz görmektedirler. Bununla birlikte taslak programınkazanımlar, beceriler, kavramlar ve değerler hususunda daha doyurucu ve zenginolduğu ancak bunların öğretiminin nasıl yapılması gerektiği ile ilgiliyeterince bilgiye yer verilmediği akademisyenlerin görüşlerinden anlaşılmıştır.Araştırmanın bulgularından yola çıkaraköğretim programlarının hazırlanmasında aceleye getirilmeyen bir süreçişletilmesi ve bu süreç zarfında programın tüm paydaşlarından görüşleralınması, bu görüşler ışığında programların hazırlanılması önerilmektedir.