dc.creator |
TULUNAY ATEŞ, Öznur |
|
dc.creator |
BULUÇ, Bekir |
|
dc.date |
2018-10-17T00:00:00Z |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-19T09:05:04Z |
|
dc.date.available |
2020-10-19T09:05:04Z |
|
dc.identifier |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/420320 |
|
dc.identifier |
|
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/11672/3640 |
|
dc.description |
Bu çalışmada ilköğretimöğretmenlerinin motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları: cinsiyet, yaş,medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem, okulun bulunduğu yerleşim birimigibi demografik değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi2013-2014 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde görev yapan 525 öğretmendenoluşmuştur. Araştırmadaveriler kişisel bilgi formu, “Küresel Motivasyon Ölçeği” ve“Örgütsel Bağlılık Anketi” ile toplanmıştır. Yapılan istatistiki analizlersonucunda ilköğretim öğretmenlerinin motivasyonlarında; öğrenimdurumuna ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Fakatcinsiyete göre, içsel ve dışsal alt boyutunda; yaşa göre, dışsal boyutunda;okulun bulunduğu yerleşim birimine göre de, içsel boyutunda anlamlı farklılıkolduğu görülmüştür. İlköğretim öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarında ise;cinsiyete, yaşa, medeni duruma, öğrenim durumuna ve mesleki kıdeme göre anlamlıfarklılık görülürken; okulun bulunduğu yerleşim birimine göre farklılıkgörülmemiştir. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
tr |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy University |
|
dc.publisher |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi |
|
dc.relation |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/555247 |
|
dc.source |
Issue: 48
1-30 |
en-US |
dc.source |
1302-8944 |
|
dc.source |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
|
dc.subject |
İlköğretim öğretmenleri,motivasyon,örgütsel bağlılık |
|
dc.title |
İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ |
tr-TR |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|