Açıklama:
Bu çalışmada ilköğretimöğretmenlerinin motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları: cinsiyet, yaş,medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem, okulun bulunduğu yerleşim birimigibi demografik değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi2013-2014 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde görev yapan 525 öğretmendenoluşmuştur. Araştırmadaveriler kişisel bilgi formu, “Küresel Motivasyon Ölçeği” ve“Örgütsel Bağlılık Anketi” ile toplanmıştır. Yapılan istatistiki analizlersonucunda ilköğretim öğretmenlerinin motivasyonlarında; öğrenimdurumuna ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Fakatcinsiyete göre, içsel ve dışsal alt boyutunda; yaşa göre, dışsal boyutunda;okulun bulunduğu yerleşim birimine göre de, içsel boyutunda anlamlı farklılıkolduğu görülmüştür. İlköğretim öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarında ise;cinsiyete, yaşa, medeni duruma, öğrenim durumuna ve mesleki kıdeme göre anlamlıfarklılık görülürken; okulun bulunduğu yerleşim birimine göre farklılıkgörülmemiştir.