DSpace@MAKÜ

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KODLAMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ:BİR DURUM ÇALIŞMASI

Show simple item record

dc.creator GÖNCÜ, Aslı; Abant İzzet Baysal Üniversitesi
dc.creator ÇETİN, İbrahim; Abant İzzet Baysal Üniversitesi
dc.creator TOP, Ercan; Abant İzzet Baysal Üniversitesi
dc.date 2018-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:03Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:03Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/334560
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3633
dc.description Kodlama eğitiminde sonyıllarda hızlı değişmeler gözlenmektedir.Birçok ülke müfredatlarına kodlama ile ilgili dersler eklemektedir. Bu hızlıdeğişim araştırmacılar için birçoksoruyu beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda öğretmenlerin ve öğretmenadaylarının kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi önem arzetmektedir. Bu çalışma ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümüöğretmen adaylarının kodlama eğitimine yönelik düşüncelerini keşfetmek amaçlanmaktadır.Bu amaca yönelik olarak 12 (3 birinci sınıf, 3 ikinci sınıf, 3 üçüncü sınıf ve3 dördüncü sınıf) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğretmenadayından durum çalışması yöntemi ile nitel veri elde edilmiştir. Çalışmadaveriler araştırmanın amacı dikkate alınarak geliştirilen yarı yapılandırılmışgörüşme tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel içerikanalizi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen bulgular 9 farklıkategori altında değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına genel olarakbakıldığında öğretmen adaylarının kodlama eğitimine yönelik görüşlerininsınırlı olduğu gözlenmiştir. Öğretmen adaylarının kodlama eğitiminin temelyapılardan sadece problem çözme ve algoritmik düşünmeden bahsettiklerigörülmüştür. Buna ek olarak öğretmen adaylarının problem çözme ve algoritmikdüşünmeden bahsederken onları bütün bileşenleri ile ele aldıklarını iddia etmekgüçtür.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/555270
dc.source Issue: 48 85-110 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject bilgi-işlemsel düşünme,kodlama eğitimi,öğretmen adayları,durum çalışması
dc.title ÖĞRETMEN ADAYLARININ KODLAMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ:BİR DURUM ÇALIŞMASI tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account