GÖNCÜ, Aslı; Abant İzzet Baysal Üniversitesi; ÇETİN, İbrahim; Abant İzzet Baysal Üniversitesi; TOP, Ercan; Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Açıklama:
Kodlama eğitiminde sonyıllarda hızlı değişmeler gözlenmektedir.Birçok ülke müfredatlarına kodlama ile ilgili dersler eklemektedir. Bu hızlıdeğişim araştırmacılar için birçoksoruyu beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda öğretmenlerin ve öğretmenadaylarının kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi önem arzetmektedir. Bu çalışma ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümüöğretmen adaylarının kodlama eğitimine yönelik düşüncelerini keşfetmek amaçlanmaktadır.Bu amaca yönelik olarak 12 (3 birinci sınıf, 3 ikinci sınıf, 3 üçüncü sınıf ve3 dördüncü sınıf) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğretmenadayından durum çalışması yöntemi ile nitel veri elde edilmiştir. Çalışmadaveriler araştırmanın amacı dikkate alınarak geliştirilen yarı yapılandırılmışgörüşme tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel içerikanalizi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen bulgular 9 farklıkategori altında değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına genel olarakbakıldığında öğretmen adaylarının kodlama eğitimine yönelik görüşlerininsınırlı olduğu gözlenmiştir. Öğretmen adaylarının kodlama eğitiminin temelyapılardan sadece problem çözme ve algoritmik düşünmeden bahsettiklerigörülmüştür. Buna ek olarak öğretmen adaylarının problem çözme ve algoritmikdüşünmeden bahsederken onları bütün bileşenleri ile ele aldıklarını iddia etmekgüçtür.