AçıkErişim@MAKÜ

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ İLE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ERGEN, YUSUF
dc.creator BATMAZ, Onur
dc.date 2019-01-24T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:01Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:01Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/42791/425949
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3617
dc.description Okuduğunu anlama, bireyin sadece eğitim-öğretimhayatında değil yaşamının her alanında önemli bir kavram olarak yer almaktadır.Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunuanlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı düzeyleriarasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modelinedayalı bu araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Bayburtilinde bulunan 44 ilkokulda okuyan 938 dördüncü sınıf öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise küme örnekleme yöntemlerindenoranlı küme örnekleme yöntemine göre seçilen ve okuduğunu anlama başarı testihazırlama çalışmalarına dahil edilmeyen toplam 503 dördüncü sınıf öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan“Okuduğunu Anlama Başarı Testi” ve Susar Kırmızı (2006) tarafından geliştirilen“Okuduğunu Anlama Stratejileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edilen verilerSPSS.17 programı ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular,öğrencilerin okuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeylerinin “bazen”düzeyinde ve okuduğunu anlama başarı düzeylerinin “orta” düzeyde olduğunugöstermiştir. Bununla birlikte ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunuanlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı düzeyleriarasında pozitif yönlü yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucunaulaşılmıştır. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/633239
dc.source Volume: , Issue: 49 130-147 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Okuduğunu Anlama Stratejileri,Okuduğunu Anlama,İlkokul,İlişki.
dc.title İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ İLE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım