DSpace@MAKÜ

Öğretmen Adaylarının Sınav Türüne Göre Kullandıkları Öğrenme Yaklaşımlarını Benimseme Nedenlerine İlişkin Görüşleri

Show simple item record

dc.creator Özdemir, Burhanettin; Siirt Universitesi
dc.creator İlhan Beyaztaş, Dilek; Erzincan Üniversitesi, İlköğretim Bölümü
dc.date 2018-04-19T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:58Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:58Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/36601/397553
dc.identifier 10.21764/maeuefd.397553
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3601
dc.description Bu çalışmanınamacı, ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılan sınav türleri bağlamında;öğrencilerin sınava hazırlanma sürecinde benimsemiş oldukları öğrenmeyaklaşımlarının (derinlemesine, yüzeysel ve stratejik) ve bu yaklaşımlarınbenimsenmesine neden olan faktörlerin neler olduğu tespit etmektir. Çalışmanitel bir araştırma olup, veri analizinde içerik analizi tekniğikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 yılı güz döneminde,Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda 3. ve 4. sınıfta okumakta ve gönüllü olan 121(73 kız (%60,3), 48 erkek (%39,6)) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucundaöğrencilerin; çoktan seçmeli sınavlarda ve klasik sınavlarda bilgi düzeyindesoru sorulduğunda ezber ve tekrar odaklı olarak yüzeysel öğrenme yaklaşımınıkullandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca, çoktan seçmeli sınavlarda, D-Y veeşleştirme türü sınavlarda cevapları gördüklerinde hatırladıkları ya da şansbaşarısı nedeniyle soruları cevaplayabildikleri için yüzeysel öğrenmeyaklaşımını kullandıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin yoruma dayalı sorusorması ve sınavın sayısal bir derse ait olması durumunda ise öğrencilerinkonunun mantığını anlamak için derinlemesine öğrenme yaklaşımını kullandıklarıtespit edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin sınav hazırlama ve değerlendirmesürecindeki tutum ve davranışlarının, sınav türünün, dersin kapsamının vedersin sözel veya sayısal olmasının öğrencilerin sınava hazırlanma sürecindebenimsedikleri öğrenme yaklaşımları üzerinde etkisi olduğu söylenebilir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/458946
dc.source Issue: 46 363-385 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Öğrenme yaklaşımları,ölçme ve değerlendirme,sınav türleri
dc.title Öğretmen Adaylarının Sınav Türüne Göre Kullandıkları Öğrenme Yaklaşımlarını Benimseme Nedenlerine İlişkin Görüşleri tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account