AçıkErişim@MAKÜ

Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenlerinin Proje Tabanlı Öğretim Uygulamalarına İlişkin Öz Yeterliliklerinin İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.creator MUTLU, Fatma; İnönü Üniversitesi
dc.creator FİDAN, Nurhan Yildiz; İnönü Üniversitesi
dc.date 2018-04-19T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:52Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:52Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/36601/327309
dc.identifier 10.21764/maeuefd.327309
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3566
dc.description ÖZBu çalışmanın amacı, fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin projetabanlı öğretim uygulama öz yeterlilik düzeylerinin belirlenerek, cinsiyet, bölüm,fakülte, mesleki deneyim ve görev yapılan yerleşim yeri değişkenleri açısındanincelenmesidir. Bu amaçla veri toplama aracı olarak YıldızFidan (2017) tarafından geliştirilen 5 alt boyuttan ve 24 maddeden oluşan “projetabanlı öğretim uygulama öz yeterlilik ölçeği” kullanılmıştır. Nedenselkarşılaştırma modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemi 2013-2014 yılıMalatya İli Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ortaokul ve ilkokullarda görevyapmakta olan 76 fen bilimleri öğretmeni ile 178sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, betimsel istatistikler MannWhitney U ve Kruskal Wallis H testi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, fenbilimleri öğretmenlerinin PTÖ uygulamalarına yönelik öz yeterlilik inanç düzeylerinin4.16 ortalama ile yüksek, sınıf öğretmenlerinin ise 3.82 ortalama daha düşükdüzeyde olduğu tespit edilmiştir. Fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin PTÖuygulamasına yönelik öz yeterlilik inanç düzeyleri ölçeğin genelinde çalışılandeğişkenler açısından anlamlı farklılık göstermezken, mezun olunan bölüm, mesleki deneyim ve yerleşimyeri açısından ölçeğin farklı boyutlarında anlamlı farklılıklar tespitedilmiştir.Anahtarkelimeler: fen bilimlerive sınıf öğretmeni, proje tabanlı öğretim, öz yeterlilik
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/454732
dc.source Issue: 46 41-73 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject fen bilimleri ve sınıf öğretmeni,proje tabanlı öğretim
dc.title Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenlerinin Proje Tabanlı Öğretim Uygulamalarına İlişkin Öz Yeterliliklerinin İncelenmesi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım