Açıklama:
ÖZBu çalışmanın amacı, fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin projetabanlı öğretim uygulama öz yeterlilik düzeylerinin belirlenerek, cinsiyet, bölüm,fakülte, mesleki deneyim ve görev yapılan yerleşim yeri değişkenleri açısındanincelenmesidir. Bu amaçla veri toplama aracı olarak YıldızFidan (2017) tarafından geliştirilen 5 alt boyuttan ve 24 maddeden oluşan “projetabanlı öğretim uygulama öz yeterlilik ölçeği” kullanılmıştır. Nedenselkarşılaştırma modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemi 2013-2014 yılıMalatya İli Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ortaokul ve ilkokullarda görevyapmakta olan 76 fen bilimleri öğretmeni ile 178sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, betimsel istatistikler MannWhitney U ve Kruskal Wallis H testi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, fenbilimleri öğretmenlerinin PTÖ uygulamalarına yönelik öz yeterlilik inanç düzeylerinin4.16 ortalama ile yüksek, sınıf öğretmenlerinin ise 3.82 ortalama daha düşükdüzeyde olduğu tespit edilmiştir. Fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin PTÖuygulamasına yönelik öz yeterlilik inanç düzeyleri ölçeğin genelinde çalışılandeğişkenler açısından anlamlı farklılık göstermezken, mezun olunan bölüm, mesleki deneyim ve yerleşimyeri açısından ölçeğin farklı boyutlarında anlamlı farklılıklar tespitedilmiştir.Anahtarkelimeler: fen bilimlerive sınıf öğretmeni, proje tabanlı öğretim, öz yeterlilik