DSpace@MAKÜ

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Fen Eğitimi: İlkeler ve Stratejiler

Show simple item record

dc.creator ZORLUOĞLU, Seraceddin Levent
dc.creator KIZILASLAN, Aydın
dc.date 2019-07-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:37Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:37Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/47282/514423
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3478
dc.description Görme yetersizliği olan öğrenciler akranlarındanfarklı bilişsel yeteneklere sahiptirler. Ayrıca görme yetersizliği olanbireylerin çoğu ışığı, rengi, nesneleri görmek ve farklı derecelerde görselbilgiye erişmek için sınırlıda olsa görme duyusuna sahiptirler. Çünkü görmeyetersizliği olan öğrencilerin çoğu az gören öğrencilerden oluşmaktadır. Fakatgörme bozuklukları, öğrencinin görme keskinliğini, görme alanını ve/veyaöğrencinin görsel bilgileri işleme yeteneğini farklı düzeylerde etkileyebilir. Herfaktörün etkili bir öğrenim için önemli avantaj veya dezavantajları olduğundan,çocuğun görme yeterliliğinin doğasını anlamak ve öğrencinin var olanyeterliliğine bağlı olarak görsel bilgiye erişmek için telafi edici uygunteknik ve stratejilerin kullanmak çocuğun eğitsel gelişimi için oldukçaönemlidir. Bu çalışmada görme yetersizliği olan öğrencilere yönelik feneğitiminde kullanılabilecek ilke ve stratejilerin analizi yapılmıştır. Feneğitimi, her çocuk için olduğu gibi görme yetersizliği olan çocukların dabilimsel düşünme becerilerinin gelişmesinde, günlük hayatta karşılaştıklarıproblemlere bilimsel cevap verebilmelerinde, problem çözme becerileriningelişmesinde, yaşama dair deneyim ve becerilerinin artmasında önemli bir yeresahiptir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/768518
dc.source Issue: 51 315-337 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject görme yetersizliği,az gören,kör,fen eğitimi,fen öğretimi
dc.title Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Fen Eğitimi: İlkeler ve Stratejiler tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account