Açıklama:
Görme yetersizliği olan öğrenciler akranlarındanfarklı bilişsel yeteneklere sahiptirler. Ayrıca görme yetersizliği olanbireylerin çoğu ışığı, rengi, nesneleri görmek ve farklı derecelerde görselbilgiye erişmek için sınırlıda olsa görme duyusuna sahiptirler. Çünkü görmeyetersizliği olan öğrencilerin çoğu az gören öğrencilerden oluşmaktadır. Fakatgörme bozuklukları, öğrencinin görme keskinliğini, görme alanını ve/veyaöğrencinin görsel bilgileri işleme yeteneğini farklı düzeylerde etkileyebilir. Herfaktörün etkili bir öğrenim için önemli avantaj veya dezavantajları olduğundan,çocuğun görme yeterliliğinin doğasını anlamak ve öğrencinin var olanyeterliliğine bağlı olarak görsel bilgiye erişmek için telafi edici uygunteknik ve stratejilerin kullanmak çocuğun eğitsel gelişimi için oldukçaönemlidir. Bu çalışmada görme yetersizliği olan öğrencilere yönelik feneğitiminde kullanılabilecek ilke ve stratejilerin analizi yapılmıştır. Feneğitimi, her çocuk için olduğu gibi görme yetersizliği olan çocukların dabilimsel düşünme becerilerinin gelişmesinde, günlük hayatta karşılaştıklarıproblemlere bilimsel cevap verebilmelerinde, problem çözme becerileriningelişmesinde, yaşama dair deneyim ve becerilerinin artmasında önemli bir yeresahiptir.