AçıkErişim@MAKÜ

ÖZ YETERLİK VE GERİBİLDİRİM ARASINDAKİ İLİŞKİ: FEN ALANLARI ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Basit öğe kaydını göster

dc.creator AKKUZU GÜVEN, Nalan
dc.creator UYULGAN, Melis Arzu
dc.date 2020-01-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:35Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:35Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/52091/531970
dc.identifier 10.21764/maeuefd.531970
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3469
dc.description Bu çalışma öğretmen adaylarınınöz yeterlik inançları ile geribildirim arasındaki ilişkiyi tespit etmeyi veoluşabilecek davranış değişikliğini anlayabilmede öz yeterlik inançlarınıngeribildirim türü, sıklığı, ders deneyim saati gibi çeşitli değişkenlerle olanilişkilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, bir devletüniversitesinin 2014-2015 ve 2015-2016 öğretim yılları Bahar dönemlerindeMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nde Fizik, Kimya ve Biyoloji EğitimiAnabilim Dalları'nda öğrenim gören son sınıf öğretmen adayları (N=102)oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları kişisel bilgiformu,  Fen Alanları (Fizik, Kimya,Biyoloji) Öğretimi Öz yeterlik İnanç Ölçeği ve Geribildirim Ölçeği’dir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, ANOVA,korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları; öğretmenadaylarının fen alanları öğretimi öz yeterlikleri bakımından yüksek düzeyde özyeterlik inancına sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Geribildirim ölçeğindeise mesleki gelişim boyutunda yüksek puanların ortaya çıkması geribildiriminöğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerini ve performanslarınıdeğerlendirmede önem taşıdığını göstermektedir. Ayrıca, öğretmen adaylarının öz yeterlik puanları geribildirim türü,sıklığı ve ders deneyim saatlerindeki değişimlerde anlamlı fark göstermektedir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/952637
dc.source Issue: 53 18-41 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Fen alanları öğretimi öz yeterlik inancı,geribildirim türü,geribildirim sıklığı,öğretmen adayı
dc.title ÖZ YETERLİK VE GERİBİLDİRİM ARASINDAKİ İLİŞKİ: FEN ALANLARI ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım