Açıklama:
Bu çalışma öğretmen adaylarınınöz yeterlik inançları ile geribildirim arasındaki ilişkiyi tespit etmeyi veoluşabilecek davranış değişikliğini anlayabilmede öz yeterlik inançlarınıngeribildirim türü, sıklığı, ders deneyim saati gibi çeşitli değişkenlerle olanilişkilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, bir devletüniversitesinin 2014-2015 ve 2015-2016 öğretim yılları Bahar dönemlerindeMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nde Fizik, Kimya ve Biyoloji EğitimiAnabilim Dalları'nda öğrenim gören son sınıf öğretmen adayları (N=102)oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları kişisel bilgiformu, Fen Alanları (Fizik, Kimya,Biyoloji) Öğretimi Öz yeterlik İnanç Ölçeği ve Geribildirim Ölçeği’dir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, ANOVA,korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları; öğretmenadaylarının fen alanları öğretimi öz yeterlikleri bakımından yüksek düzeyde özyeterlik inancına sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Geribildirim ölçeğindeise mesleki gelişim boyutunda yüksek puanların ortaya çıkması geribildiriminöğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerini ve performanslarınıdeğerlendirmede önem taşıdığını göstermektedir. Ayrıca, öğretmen adaylarının öz yeterlik puanları geribildirim türü,sıklığı ve ders deneyim saatlerindeki değişimlerde anlamlı fark göstermektedir.