DSpace@MAKÜ

ORTAOKULLARIN STRATEJİK PLANLARININ İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.creator BENLİ, Hamdi
dc.creator YILDIRIM, Atila
dc.date 2020-01-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:34Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:34Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/52091/484593
dc.identifier 10.21764/maeuefd.484593
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3460
dc.description Bu araştırmanın amacı ortaokulların stratejik planlarında yer verdiğihazırlık aşamasındaki ifadelerinin, mevcut durum analizine ilişkinifadelerinin, geleceğe yönelme aşamasına ilişkin ifadelerinin, izleme vedeğerlendirme aşamasındaki ifadelerinin stratejik planlama sürecinde benzerlikve farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubuülkemizdeki ortaokulların resmi web sitesindeyayınladığı 2015 – 2019 yıllarına ait 139 adet stratejik plandır. Evrenincelenebilecek büyüklükte olduğundan dolayı evrenden örneklem seçilmesi yolunagidilmemiştir. Çalışmada yer alan veriler okulların “meb.k12.tr” uzantılı resmiinternet sitelerinden indirilerek elde edilmiştir. Stratejik planlama süreciincelenirken cümleler kendi arasında karşılaştırılmış ve benzerlik vefarklılıklar ortaya konmuş,özetlenmiş ve yorumlanmıştır. Okulların hazırlık aşaması ile mevcut durumanalizlerini yaparken özgün davrandığı, geleceğe yönelme, izleme vedeğerlendirme aşamasında özgünlüklerini kaybettiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/952642
dc.source Issue: 53 111-136 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Stratejik plan,eğitim kurumlarında stratejik planlama süreci,okul türü,okul büyüklüğü,içerik analizi
dc.title ORTAOKULLARIN STRATEJİK PLANLARININ İNCELENMESİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account