Açıklama:
Bu araştırmanın amacı ortaokulların stratejik planlarında yer verdiğihazırlık aşamasındaki ifadelerinin, mevcut durum analizine ilişkinifadelerinin, geleceğe yönelme aşamasına ilişkin ifadelerinin, izleme vedeğerlendirme aşamasındaki ifadelerinin stratejik planlama sürecinde benzerlikve farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubuülkemizdeki ortaokulların resmi web sitesindeyayınladığı 2015 – 2019 yıllarına ait 139 adet stratejik plandır. Evrenincelenebilecek büyüklükte olduğundan dolayı evrenden örneklem seçilmesi yolunagidilmemiştir. Çalışmada yer alan veriler okulların “meb.k12.tr” uzantılı resmiinternet sitelerinden indirilerek elde edilmiştir. Stratejik planlama süreciincelenirken cümleler kendi arasında karşılaştırılmış ve benzerlik vefarklılıklar ortaya konmuş,özetlenmiş ve yorumlanmıştır. Okulların hazırlık aşaması ile mevcut durumanalizlerini yaparken özgün davrandığı, geleceğe yönelme, izleme vedeğerlendirme aşamasında özgünlüklerini kaybettiği sonucuna ulaşılmıştır.