AçıkErişim@MAKÜ

Meslek etiği eğitimine pozitif bir yaklaşım: Kültürleştirme modeli

Basit öğe kaydını göster

dc.creator Siviş Çetinkaya, Rahşan
dc.date 2018-02-15T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:33Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:33Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/35179/329778
dc.identifier 10.21764/maeuefd.329778
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3457
dc.description Bu kavramsal çalışmada, ülkemizde PsikolojikDanışma ve Rehberlik (PDR) meslek etiği eğitiminde görece az bilinen bir yaklaşımolan Pozitif Etik yaklaşımının (diğer adıyla Kültürleştirme Modeli) kuramsal temeli,sınıfiçi etkinlikleri ve ülkemizde uygulanabilirliği konuları sunulmaktadır. Buamaçla, pozitif etik konusundaki uluslararası psikolojik danışma alan yazınıtaranmıştır. Daha önce ülkemiz alan yazınına kitap çevirisiyle (Knapp &VandeCreek, 2010) katılan pozitif etik yaklaşımı, bu makalede tekrar elealınarak yaklaşımın ülkemizde etik eğitimi veren psikolojik danışmaneğitimcileri arasında yaygınlaşmasına ve bu yaklaşımın önemi konusunda bilinçartışına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda kültürleştirme modeli, pozitifetikte önemli bulunan üç ana tema olan kişisel, mesleki ve küresel farkındalıkkavramları ile pozitif yaklaşımlı etik karar alma ve meslek etiği öğretiminde öğretimelemanları tarafından kullanılabilecek sınıf içi pozitif etik uygulamaları ayrıntılıbiçimde açıklanmaktadır. Tartışma kısmında, pozitif etik yaklaşımının PDRlisans/ lisansüstü programlarında meslek etiği öğretiminde kullanımına ilişkinöneriler verilmektedir. PDR hizmetlerinin takım-yönelimli doğasından hareketle,gerek meslek etiği eğitiminin, gerekse pozitif etik yaklaşımının diğer eğitimfakültesi programları ile Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika programlarınınmüfredatlarına ve hizmetiçi eğitim etkinliklerine yaygınlaştırılmasına ilişkinuygulama önerileri sunulmaktadır. Pozitif etik uygulamalarının etkililiğinintest edilmesi için yapılacak görgül araştırmalara olan ihtiyaca da değinilmiştir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/425134
dc.source Issue: 45 74-87 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject pozitif etik,meslek etiği,etik eğitimi,kültürleştirme modeli
dc.title Meslek etiği eğitimine pozitif bir yaklaşım: Kültürleştirme modeli tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım