AçıkErişim@MAKÜ

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇEYİ ÖĞRETENLERİN AKADEMİK ÖZYETERLİKLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Basit öğe kaydını göster

dc.creator DEMİR, Sezgin; Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi
dc.creator AKÇA, Figen; Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
dc.date 2018-07-15T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:31Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:31Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/37573/397648
dc.identifier 10.21764/maeuefd.397648
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3445
dc.description Eğitim, yaşamın her anında, bireyin yeteneklerinive becerilerini geliştirmesini mümkün kılan bütün faaliyetler olaraktanımlanabilir. Ancak hem ulusal hem de uluslararası düzeyde eğitimde kalitesorunu her geçen gün önemini artırmaktadır. Dahası, uluslararası düzeyde eğitimfaaliyetleri, sosyoekonomik ve sosyopolitik bakımdan kültürel kodlarınyaygınlaştırılması noktasında son derece önemli olup yabancı dil bilmek de önplana çıkmaktadır. Üstelik yabancı dil bilgisi; önyargılardan kurtulmak,küresel düzeyde iletişimin mümkün olması ve çatışmayı azaltmak açısından dakilit dinamiklerden biridir. Son zamanlarda ülkemizin gerek yakın coğrafyadagerekse küresel anlamda artan politik, kültürel, ekonomik etkisi; yakınkomşularındaki siyasi çalkantılar ve çatışmalar yoğun şekilde göç almasınaneden olmaktadır. Bu durum Türkçenin etkili bir şekilde öğretilmesinin,yaygınlaştırılmasının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmanın amacı,Türkiye'de yabancı soylu öğrencilere yükseköğretim düzeyinde eğitim verenöğreticilerin akademik öz yeterlikleri üzerine görüşlerini belirlemektir.Araştırma nitel desende olgubilimsel türdendir. Yarı yapılandırılmış 9 maddelikgörüşme formu ile görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerinanalizinde betimsel ve içerik analizi birlikte kullanılmış, belirlenen kodlarınfrekans ve yüzde dağılımları verilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılarınakademik öz yeterliklerine yönelik algılarının genel olarak olumlu yöndeşekillendiği söylenebilir.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/485844
dc.source Issue: 47 202-224 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Türkçe,yabancı dil öğretimi,kültürleme,akademik öz yeterlik
dc.title YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇEYİ ÖĞRETENLERİN AKADEMİK ÖZYETERLİKLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım