DEMİR, Sezgin; Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi; AKÇA, Figen; Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Description:
Eğitim, yaşamın her anında, bireyin yeteneklerinive becerilerini geliştirmesini mümkün kılan bütün faaliyetler olaraktanımlanabilir. Ancak hem ulusal hem de uluslararası düzeyde eğitimde kalitesorunu her geçen gün önemini artırmaktadır. Dahası, uluslararası düzeyde eğitimfaaliyetleri, sosyoekonomik ve sosyopolitik bakımdan kültürel kodlarınyaygınlaştırılması noktasında son derece önemli olup yabancı dil bilmek de önplana çıkmaktadır. Üstelik yabancı dil bilgisi; önyargılardan kurtulmak,küresel düzeyde iletişimin mümkün olması ve çatışmayı azaltmak açısından dakilit dinamiklerden biridir. Son zamanlarda ülkemizin gerek yakın coğrafyadagerekse küresel anlamda artan politik, kültürel, ekonomik etkisi; yakınkomşularındaki siyasi çalkantılar ve çatışmalar yoğun şekilde göç almasınaneden olmaktadır. Bu durum Türkçenin etkili bir şekilde öğretilmesinin,yaygınlaştırılmasının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmanın amacı,Türkiye'de yabancı soylu öğrencilere yükseköğretim düzeyinde eğitim verenöğreticilerin akademik öz yeterlikleri üzerine görüşlerini belirlemektir.Araştırma nitel desende olgubilimsel türdendir. Yarı yapılandırılmış 9 maddelikgörüşme formu ile görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerinanalizinde betimsel ve içerik analizi birlikte kullanılmış, belirlenen kodlarınfrekans ve yüzde dağılımları verilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılarınakademik öz yeterliklerine yönelik algılarının genel olarak olumlu yöndeşekillendiği söylenebilir.