AçıkErişim@MAKÜ

Pre-Service Social Studies Teachers? Views on Using Of Literary Works in Social Studies Teaching

Basit öğe kaydını göster

dc.creator YEŞİLBURSA, Cemil
dc.creator SABANCI, Osman
dc.date 2015-12-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:29Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:29Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19409/206328
dc.identifier 10.21764/efd.78716
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3438
dc.description This study explores the pre-service social studies teachers? views on using of literary works in social studies teaching.   Convenient sampling was used to determine the study group. The study group consisted of 146 pre-service social studies, which 61 of them were male and 85 of them were female. Data collected in written by an interview form which composed of 5 qualitative question that developed by researchers. Content and descriptive analyses were used to interpret the data. The results showed that pre-service social studies have positive views on using literary works in social studies teaching. They stated that literary works can be used in teaching history, geography and citizenship topics in social studies. The results also showed that pre-service social studies teachers find themselves insufficient about how to use literary works in teaching social studies.   
dc.description Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünlerin kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma grubunun belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örneklem yönetimi kullanılmıştır. Çalışma grubu 61’i erkek, 85’i kadın olmak üzere toplamda 146 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan 5 açık uçlu sorudan oluşan veri toplama aracıyla yazılı olarak toplanmıştır. Bu yazılı verilerin analizinde içerik ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sosyal bilgiler öğretmen adayları sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünlerin kullanımına yönelik olumlu bir görüşe sahip oldukları görülmüştür. Öğretmen adayları sosyal bilgilerde edebi ürünlerin daha çok tarih, coğrafya, vatandaşlık konularının öğretiminde kullanabileceği görüşünde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında edebi ürünlerin sosyal bilgiler öğretiminde nasıl kullanacakları konusunda kendilerini yetersiz buldukları ortaya çıkmıştır. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181507
dc.source Issue: 36 19-33 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Sosyal bilgiler,edebi ürünler,öğretmen adayı,öğretim
dc.title Pre-Service Social Studies Teachers? Views on Using Of Literary Works in Social Studies Teaching en-US
dc.title Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünlerin Kullanımına Yönelik Görüşleri tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım