This study explores the pre-service social studies teachers? views on using of literary works in social studies teaching. Convenient sampling was used to determine the study group. The study group consisted of 146 pre-service social studies, which 61 of them were male and 85 of them were female. Data collected in written by an interview form which composed of 5 qualitative question that developed by researchers. Content and descriptive analyses were used to interpret the data. The results showed that pre-service social studies have positive views on using literary works in social studies teaching. They stated that literary works can be used in teaching history, geography and citizenship topics in social studies. The results also showed that pre-service social studies teachers find themselves insufficient about how to use literary works in teaching social studies.
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünlerin kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma grubunun belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örneklem yönetimi kullanılmıştır. Çalışma grubu 61’i erkek, 85’i kadın olmak üzere toplamda 146 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan 5 açık uçlu sorudan oluşan veri toplama aracıyla yazılı olarak toplanmıştır. Bu yazılı verilerin analizinde içerik ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sosyal bilgiler öğretmen adayları sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünlerin kullanımına yönelik olumlu bir görüşe sahip oldukları görülmüştür. Öğretmen adayları sosyal bilgilerde edebi ürünlerin daha çok tarih, coğrafya, vatandaşlık konularının öğretiminde kullanabileceği görüşünde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında edebi ürünlerin sosyal bilgiler öğretiminde nasıl kullanacakları konusunda kendilerini yetersiz buldukları ortaya çıkmıştır.