DSpace@MAKÜ

SINIF İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Show simple item record

dc.creator GÜLBAHAR, Bahadır; Ahi Evran Üniversitesi
dc.creator AKSUNGUR, Gülşah; Ahi Evran Üniversitesi
dc.date 2018-10-17T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:27Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:27Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/338287
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3428
dc.description Sınıf içi iletişimde başarılı bir öğretmenin,sınıfta iyi ilişkiler kurulmasını, verimli bir öğrenme-öğretme ortamını,öğrencilerin yüksek düzeyde öğrenmelerini ve olumlu davranışlar kazanmalarınısağlayacak en önemli faktör olduğu söylenebilir. Sınıfta etkili bir iletişimciolmak isteyen öğretmenin bazı iletişim becerilerini haiz olması gerekmektedir. Buçalışmayla, öğretmenlerin sınıf içi etkili iletişim becerilerini nasılalgıladıklarını ortaya koyacak bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır. Hazırlanan 5’li likert tipi denemelikifadeler, açımlayıcı faktör analizi için 250 kişilik bir öğretmen grubuna,doğrulayıcı faktör analizi için ise 235 kişilik farklı bir öğretmen grubunauygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Faktör analiziyle, “EtkiliKonuşma”, “Etkin Dinleme”, “Empati Kurma”, “Beden Dilini Etkili Kullanma” olarakadlandırılan dört alt faktörden ve 23 maddeden oluşan bir ölçekgeliştirilmiştir. Madde-toplam korelasyonuna dayalı madde analizlerisonuçlarına göre deneme uygulamasına giren 29 maddeden 23’ünün nihai ölçekteyer alabilecek nitelikte olduğu, maddelerin korelasyon değerlerinin ,33 ile,70 aralığında değiştiği ve 0,05düzeyinde manidar olduğu tespit edilmiştir. Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayı değeri,91  olan ölçeğin çok yüksek düzeyde içtutarlığa sahip olduğu anlaşılmıştır. Bu koşulları sağlayan “Sınıf İçi Etkiliİletişim Becerileri Algı Ölçeği (SİEİBAÖ)”nin öğretmenlerin sınıf içi etkiliiletişim becerilerinin ölçülmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçekolduğu düşünülmektedir. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/555269
dc.source Issue: 48 437-462 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Etkili iletişim,sınıf içi iletişim
dc.title SINIF İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account