AçıkErişim@MAKÜ

Öğretmen Algılarına Göre Tükenmişliğin Örgütsel Sessizliği Yordama Düzeyi

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ERYILMAZ BALLI, Funda
dc.creator ÖNDER, Emine
dc.date 2019-10-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:11Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:11Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/49455/622604
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3359
dc.description Tükenmişliğinörgütsel sessizliği yordama düzeyini belirlemeyi amaçlayan bu çalışma nicelaraştırma yaklaşımlarından ilişkisel tarama desenindedir. Araştırmanın çalışmagrubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Isparta İli merkez ilçedeki ortaokullardagörev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 150 ortaokulöğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak “Maslach TükenmişlikÖlçeği” ve “Örgütsel Sessizlik Ölçeği” kullanılmıştır. Gerçekleştirilen çokluregresyon analizinin sonucunda tükenmişliğin alt boyutlarından duygusaltükenmenin kabullenici ve korunmacı sessizliği pozitif yönde anlamlı olarakyordadığı, düşük kişisel başarının ise korunmacı sessizliği pozitif yöndeanlamlı olarak yordarken; korumacı sessizliği negatif yönde anlamlı olarakyordadığı sonucuna varılmıştır. Araştırma örgütsel sessizlik ve tükenmişlikilişkisinde tükenmişliğin öğretmenlerde ne tür örgütsel sessizlik yaşantılarıoluşturabileceğinin ortaya konması bu yaşantılara yönelik farkındalık oluşmasıve bunların önlenmesi adına bireysel ve kurumsal önlemler alınması açısındanönem arz etmektedir.
dc.description This study aims to determine predictive level ofburnout on organizational silence. The quantitative study was designed as relationalsurvey. The study group of the study consists of 150 teachers who work insecondary schools in the central district of Isparta province in the 2018-2019academic year and willing to participate in the study voluntarily. “MaslachBurnout Inventory” and “Organizational Silence Scale” were used as datacollection tools. Multiple regression analysis was conducted and it wasconcluded that emotional exhaustion sub-dimension of burnout predictedacquiescent silence and defensive silence positively, and personal achievementsub-dimension predicted prosocial silence negatively, but defensive silencepositively. The results of this research is important to determine what kind oforganizational silence experiences can be created by burnout experiences of teachersto take both individual and organizational precautions. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/841174
dc.source Volume: , Issue: 52 447-462 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Tükenmişlik,örgütsel sessizlik,okullarda tükenmişlik,okullarda sessizlik,tükenmişlik sessizlik ilişkisi
dc.subject Burnout,organizational silence,burnout in schools,silence in schools,relationship of burnout and silence
dc.title Öğretmen Algılarına Göre Tükenmişliğin Örgütsel Sessizliği Yordama Düzeyi tr-TR
dc.title PREDICTIVE LEVEL OF BURNOUT ON ORGANIZATIONAL SILENCE ACCORDING TO VIEWS OF TEACHERS en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım