Tükenmişliğinörgütsel sessizliği yordama düzeyini belirlemeyi amaçlayan bu çalışma nicelaraştırma yaklaşımlarından ilişkisel tarama desenindedir. Araştırmanın çalışmagrubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Isparta İli merkez ilçedeki ortaokullardagörev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 150 ortaokulöğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak “Maslach TükenmişlikÖlçeği” ve “Örgütsel Sessizlik Ölçeği” kullanılmıştır. Gerçekleştirilen çokluregresyon analizinin sonucunda tükenmişliğin alt boyutlarından duygusaltükenmenin kabullenici ve korunmacı sessizliği pozitif yönde anlamlı olarakyordadığı, düşük kişisel başarının ise korunmacı sessizliği pozitif yöndeanlamlı olarak yordarken; korumacı sessizliği negatif yönde anlamlı olarakyordadığı sonucuna varılmıştır. Araştırma örgütsel sessizlik ve tükenmişlikilişkisinde tükenmişliğin öğretmenlerde ne tür örgütsel sessizlik yaşantılarıoluşturabileceğinin ortaya konması bu yaşantılara yönelik farkındalık oluşmasıve bunların önlenmesi adına bireysel ve kurumsal önlemler alınması açısındanönem arz etmektedir.
This study aims to determine predictive level ofburnout on organizational silence. The quantitative study was designed as relationalsurvey. The study group of the study consists of 150 teachers who work insecondary schools in the central district of Isparta province in the 2018-2019academic year and willing to participate in the study voluntarily. “MaslachBurnout Inventory” and “Organizational Silence Scale” were used as datacollection tools. Multiple regression analysis was conducted and it wasconcluded that emotional exhaustion sub-dimension of burnout predictedacquiescent silence and defensive silence positively, and personal achievementsub-dimension predicted prosocial silence negatively, but defensive silencepositively. The results of this research is important to determine what kind oforganizational silence experiences can be created by burnout experiences of teachersto take both individual and organizational precautions.