DSpace@MAKÜ

ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PROGRAMLAMA DİLİ ÖĞRETİMİNDE KODU GAME LAB YAZILIMININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ DÜZEYİNE ETKİSİ

Show simple item record

dc.creator Alkan, Ayşe
dc.date 2019-04-26T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:39Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:39Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/44789/486061
dc.identifier 10.21764/maeuefd.486061
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3285
dc.description 21. yüzyılda öğrencilerden eleştirel düşünebilme,problem çözebilme, analiz ve sentez yapabilme, işbirlikçi çalışabilme,yenilikçi ve üretken olabilme, doğru ve güncel bilgiye kolay erişebilme gibitemel beceriler beklenmektedir. 21. yüzyıl öğrencilerinden beklenilenbecerilerin kazanılmasında bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler bireylerde istendik davranış değişikliği oluşturmasürecinde önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin algoritmik düşünme vekarşılaşılan problemlerin çözümü becerilerini kazandırma programlama dersinintemel özelliklerden biridir. Bu araştırmanın amacı, programlama diliöğretiminde Kodu Game Lab 3 boyutlu yazılım geliştirme ortamını kullanarak, buortamın öğrencilerin problem çözme becerileri düzeyleri üzerindeki etkisiniortaya çıkarmaktır.Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018eğitim-öğretim yılında Samsun ilinde bulunan ve Kodu Game Lab 3 boyutlu yazılımile kodlama eğitimi almış 5. sınıfta okuyan 35 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplamada özel yetenekliöğrencilerin uygulama öncesinde ve sonrasında problem çözme becerilerindekideğişimi ortaya çıkarmak için Serin, Bulut Serin ve Saygılı (2010) tarafındangeliştirilen “Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri “ kullanılmıştır.Araştırmada nicel veri toplama aracı ile elde edilen veriler SPSS 22 istatistikprogramı kullanılarak çözümlenmiş ve araştırmada yapılan tüm analizlerdemanidarlık düzeyi .05 kabul edilmiştir. Nicel verilerin incelenmesinde betimselistatistiklerin yanı sıra, T testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kodlamaeğitiminin özel yetenekli öğrencilerin problem çözme becerilerinde olumlu etkiyarattığı görülmüştür.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/702884
dc.source Issue: 50 480-493 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Özel yetenekli,teknoloji,kodlama,özel eğitim
dc.title ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PROGRAMLAMA DİLİ ÖĞRETİMİNDE KODU GAME LAB YAZILIMININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ DÜZEYİNE ETKİSİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account