Description:
21. yüzyılda öğrencilerden eleştirel düşünebilme,problem çözebilme, analiz ve sentez yapabilme, işbirlikçi çalışabilme,yenilikçi ve üretken olabilme, doğru ve güncel bilgiye kolay erişebilme gibitemel beceriler beklenmektedir. 21. yüzyıl öğrencilerinden beklenilenbecerilerin kazanılmasında bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler bireylerde istendik davranış değişikliği oluşturmasürecinde önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin algoritmik düşünme vekarşılaşılan problemlerin çözümü becerilerini kazandırma programlama dersinintemel özelliklerden biridir. Bu araştırmanın amacı, programlama diliöğretiminde Kodu Game Lab 3 boyutlu yazılım geliştirme ortamını kullanarak, buortamın öğrencilerin problem çözme becerileri düzeyleri üzerindeki etkisiniortaya çıkarmaktır.Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018eğitim-öğretim yılında Samsun ilinde bulunan ve Kodu Game Lab 3 boyutlu yazılımile kodlama eğitimi almış 5. sınıfta okuyan 35 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplamada özel yetenekliöğrencilerin uygulama öncesinde ve sonrasında problem çözme becerilerindekideğişimi ortaya çıkarmak için Serin, Bulut Serin ve Saygılı (2010) tarafındangeliştirilen “Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri “ kullanılmıştır.Araştırmada nicel veri toplama aracı ile elde edilen veriler SPSS 22 istatistikprogramı kullanılarak çözümlenmiş ve araştırmada yapılan tüm analizlerdemanidarlık düzeyi .05 kabul edilmiştir. Nicel verilerin incelenmesinde betimselistatistiklerin yanı sıra, T testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kodlamaeğitiminin özel yetenekli öğrencilerin problem çözme becerilerinde olumlu etkiyarattığı görülmüştür.