DSpace@MAKÜ

BAŞARI YÖNELİMLİ ÖĞRENCİLERİN KULLANDIKLARI ÖĞRENME STRATEJİLERİ

Show simple item record

dc.creator SUCUOĞLU, Hale
dc.creator GÖKDAĞ BALTAOĞLU, Meltem
dc.date 2020-01-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:37Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:37Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/52091/532793
dc.identifier 10.21764/maeuefd.532793
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3271
dc.description Araştırmanın amacı, başarı yönelimliöğrencilerin ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerinibelirlemektir. Bu araştırma, araştırma yöntemlerinden durum çalışması ilegerçekleştirilmiştir. Durum çalışması, nicel veya nitel yaklaşımla yapılabilir.Bu çalışmada hem nicel hem de nitel durum çalışmasına yer verilmiştir. Araştırmanın örneklemini Buca Eğitim FakültesiRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık 2. sınıfa devam eden lisans öğrencilerioluşturmaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde 55 öğrenci 2x2 Başarı YönelimleriÖlçeğini doldurmuş, bu ölçek ile başarı yönelimli öğrenciler belirlenmiştir(n=37). Bu öğrencilerin 31’i kadın (% 84) ve 6’sı ise erkek (% 16)’dir. Dahasonra aynı öğrencilere ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerinibelirlemek amacıyla öğrenme stratejileri formu verilmiştir. Veri toplama aracıolan 2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği, öğrencilerin başarı yönelimlerinibelirlemek amacıyla Akın (2006) tarafından geliştirilmiştir. Ölçek 26 maddedenoluşan 5’li Likert tipi ve 4 alt faktörden oluşan bir ölçme aracıdır. Dersçalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla açık uçlusoruların yer aldığı yarı yapılandırılmış form kullanılmıştır. Verilerinanalizinde ise; öğrencilerin öğrenme stratejileri formuna yazdıkları görüşlerikodlanmıştır. İki araştırmacı ayrı ayrı açık uçlu sorulara verilen yanıtlarıokuyarak belirli kategoriler altında toplamıştır. Oluşturulan kategorilerin,ifade edilme sıklığı (frekans) ve ifade edilme yüzdeleri hesaplanmıştır.Araştırmanın sonunda öğrencilerin ders çalışırken %18’i not tuttuğu, %11’i özetçıkardığı, % 10’unun tekrar yaptığı, %10’unun tablo-şekil–kavram haritasıkullandığı ve yine %10’ unun ise benzer ve farklılıkları bulduğu saptanmıştır.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/952671
dc.source Issue: 53 393-410 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Başarı yönelimli öğrenciler,öğrenme stratejileri
dc.title BAŞARI YÖNELİMLİ ÖĞRENCİLERİN KULLANDIKLARI ÖĞRENME STRATEJİLERİ tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account