Açıklama:
Araştırmanın amacı, başarı yönelimliöğrencilerin ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerinibelirlemektir. Bu araştırma, araştırma yöntemlerinden durum çalışması ilegerçekleştirilmiştir. Durum çalışması, nicel veya nitel yaklaşımla yapılabilir.Bu çalışmada hem nicel hem de nitel durum çalışmasına yer verilmiştir. Araştırmanın örneklemini Buca Eğitim FakültesiRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık 2. sınıfa devam eden lisans öğrencilerioluşturmaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde 55 öğrenci 2x2 Başarı YönelimleriÖlçeğini doldurmuş, bu ölçek ile başarı yönelimli öğrenciler belirlenmiştir(n=37). Bu öğrencilerin 31’i kadın (% 84) ve 6’sı ise erkek (% 16)’dir. Dahasonra aynı öğrencilere ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerinibelirlemek amacıyla öğrenme stratejileri formu verilmiştir. Veri toplama aracıolan 2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği, öğrencilerin başarı yönelimlerinibelirlemek amacıyla Akın (2006) tarafından geliştirilmiştir. Ölçek 26 maddedenoluşan 5’li Likert tipi ve 4 alt faktörden oluşan bir ölçme aracıdır. Dersçalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla açık uçlusoruların yer aldığı yarı yapılandırılmış form kullanılmıştır. Verilerinanalizinde ise; öğrencilerin öğrenme stratejileri formuna yazdıkları görüşlerikodlanmıştır. İki araştırmacı ayrı ayrı açık uçlu sorulara verilen yanıtlarıokuyarak belirli kategoriler altında toplamıştır. Oluşturulan kategorilerin,ifade edilme sıklığı (frekans) ve ifade edilme yüzdeleri hesaplanmıştır.Araştırmanın sonunda öğrencilerin ders çalışırken %18’i not tuttuğu, %11’i özetçıkardığı, % 10’unun tekrar yaptığı, %10’unun tablo-şekil–kavram haritasıkullandığı ve yine %10’ unun ise benzer ve farklılıkları bulduğu saptanmıştır.