DSpace@MAKÜ

İşbirlikli Öğrenme ve Modellerin Kimyasal Reaksiyonlar Konusunun Anlaşılmasına Etkisi

Show simple item record

dc.creator OKUMUŞ, SEDA; ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.creator ÇAVDAR, OYLUM; MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
dc.creator ALYAR, MUSTAFA; ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.creator DOYMUŞ, KEMAL; ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.date 2017-12-21T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:35Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:35Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/33169/303127
dc.identifier 10.21764/maeuefd.303127
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3264
dc.description Bu çalışmada öğrencilerin kimyasal reaksiyonlar konusunda anlamalarınaişbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örnekleminifen bilgisi öğretmenliği birinci sınıfında öğrenim gören toplam 65 öğrencioluşturmaktadır. Çalışmada ön test–son test uygulamalı yarı deneysel yöntemkullanılmıştır. Çalışmada gruplar işbirlikli öğrenme grubu (İÖG, N=20), işbirliklimodel grubu (İMG, N=22) ve kontrol grubu (KG, N=23) şeklinde belirlenmiştir. Veritoplamak amacıyla kimyasal reaksiyonlar konusuyla ilgili açık uçlu maddenintanecikli yapısı çizim testi (MTYT) kullanılmıştır. MTYT’deki sorularıngeçerliği için uzman görüşüne başvurulmuş, güvenirliği için cevaplayıcıtutarlılığına bakılmıştır. MTYT uygulamadan önce ön test olarak, uygulamadan sonrason test olarak uygulanmıştır. ANOVA sonuçlarına göre ön testte gruplararasında anlamlı bir farklılık belirlenmezken (p>0,05); son testte İMG ileKG arasında İMG lehine ve İÖG ile KG arasında İÖG lehine anlamlı bir farklılıkbelirlenmiştir (p<0,05). Ayrıca bazı öğrencilerin uygulamadan önce var olankavram yanılgılarını sürdürdükleri tespit edilmiştir.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/388086
dc.source Issue: 44 358-381 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject ÖTBB,model,kimyasal reaksiyonlar,maddenin tanecikli yapısı
dc.title İşbirlikli Öğrenme ve Modellerin Kimyasal Reaksiyonlar Konusunun Anlaşılmasına Etkisi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account