OKUMUŞ, SEDA; ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ; ÇAVDAR, OYLUM; MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ; ALYAR, MUSTAFA; ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ; DOYMUŞ, KEMAL; ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Açıklama:
Bu çalışmada öğrencilerin kimyasal reaksiyonlar konusunda anlamalarınaişbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örnekleminifen bilgisi öğretmenliği birinci sınıfında öğrenim gören toplam 65 öğrencioluşturmaktadır. Çalışmada ön test–son test uygulamalı yarı deneysel yöntemkullanılmıştır. Çalışmada gruplar işbirlikli öğrenme grubu (İÖG, N=20), işbirliklimodel grubu (İMG, N=22) ve kontrol grubu (KG, N=23) şeklinde belirlenmiştir. Veritoplamak amacıyla kimyasal reaksiyonlar konusuyla ilgili açık uçlu maddenintanecikli yapısı çizim testi (MTYT) kullanılmıştır. MTYT’deki sorularıngeçerliği için uzman görüşüne başvurulmuş, güvenirliği için cevaplayıcıtutarlılığına bakılmıştır. MTYT uygulamadan önce ön test olarak, uygulamadan sonrason test olarak uygulanmıştır. ANOVA sonuçlarına göre ön testte gruplararasında anlamlı bir farklılık belirlenmezken (p>0,05); son testte İMG ileKG arasında İMG lehine ve İÖG ile KG arasında İÖG lehine anlamlı bir farklılıkbelirlenmiştir (p<0,05). Ayrıca bazı öğrencilerin uygulamadan önce var olankavram yanılgılarını sürdürdükleri tespit edilmiştir.