AçıkErişim@MAKÜ

Examining of the Emotion Regulation Skills in Preschool Children in terms of Different Variables

Basit öğe kaydını göster

dc.creator BOZKURT YÜKÇÜ, Şuheda; HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.creator DEMİRCİOĞLU, Haktan; HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.date 2017-12-21T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:34Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:34Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/33169/336085
dc.identifier 10.21764/maeuefd.336085
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3255
dc.description Considering people's daily life, it is seen that manyfeelings are experienced in the same day, but feelings can not always beexperienced naturally in order to sustain social relations. The individual isnot independent of the environment in which he or she is living and the peoplearound it. For this reason, it becomes very important to find ways to regulateone's feelings. The purpose of this research is to examine preschool children'semotion regulation skills in terms of various variables. The sample of thestudy selected by simple random sampling method, consisted of 240 parents andtheir children between the ages 4-6 who attend independent kindergartenslocated in Çankaya counties of Ankara during the 2015-2016 academic year. Inthis study conducted by descriptive screenning model, General Information Formand Emotion Regulation Checklist were used. Kruskal Wallis-H Test, IndependentGroups T Test, One Way Anova were used to analyze of data. According to theresults of this study, emotion regulation skills of children differ based onmother’s age and educational status and montly income but do not differ based onage,  gender, number of siblings,father’s educational status, mother’s and father’s working status.  
dc.description İnsanın günlük yaşamı göz önündebulundurulduğunda,  aynı gün içerisindebirçok farklı duygunun deneyimlendiği ancak sosyal ilişkileri sürdürebilmekiçin her durum ve ortamda duyguların doğal seyrinde yaşanamadığı görülmektedir.Kişi duygularını yaşarken içinde bulunduğu ortam ve çevresindeki kişilerdenbağımsız değildir. Bu nedenle kişinin duygularını düzenleme yolları bulmasıoldukça önemli hale gelmektedir. Bu araştırmanın amacı; okul öncesi dönemdekiçocukların duygu düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısındanincelemektir. Araştırmanın örneklemi, basit rastgele örnekleme yöntemi ileseçilmiş olan 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesindebulunan bağımsız anaokullarına devam eden 4-6 yaş arası 240 çocuk ve ebeveyndenoluşmaktadır. Betimsel araştırma yöntemlerinden kesitsel tarama modelindeyürütülen araştırmanın veri toplama aşamasında; Genel Bilgi Formu ve DuyguDüzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi yapılırken Kruskal Wallis-HTesti, Bağımsız Gruplar-T Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır.Elde edilen bulgular üzerinden çocukların duygu düzenleme becerilerinin yaş,cinsiyet, kardeş sayısı, anne çalışma durumu, babanın yaşı ve babanın eğitimdurumuna göre farklılık göstermediği ancak annenin eğitim düzeyi, annenin yaşıve ailenin aylık gelirine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. 
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/388255
dc.source Issue: 44 442-466 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Emotion,emotion regulation,preschool,child development
dc.subject Duygu,duygu düzenleme,okulöncesi,çocuk gelişimi
dc.title Examining of the Emotion Regulation Skills in Preschool Children in terms of Different Variables en-US
dc.title Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Duygu Düzenleme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım