DSpace@MAKÜ

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM MODELİNİN FEN ÖĞRETİMİNE YANSIMALARI

Show simple item record

dc.creator ŞAHİN, Yrd. Doç. Dr. Harun
dc.date 2014-04-07T16:54:56Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:33Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:33Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19402/206262
dc.identifier 10.21764/efd.01652
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3249
dc.description Bu çalışma, Eğitim Fakültelerinin, öğretim programlarında bulunan Fen derslerine ilişkin, öğrenme öğretme etkinlikleri sürecinde yapılandırmacı yaklaşıma ne ölçüde yer verildiğinin, öğrenci görüşlerine dayalı olarak saptanması amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel nitelikte olup, çalışma grubunu ise Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 3. ve 4. Sınıfta öğrenim gören 135 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Yiğit ve Görsev (2007) tarafından geliştirilen ve 19 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ölçek aracılığı ile toplanarak, frekans ve yüzde istatistiksel teknikler ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgular, Fen derslerinin öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma yönelik etkinliklere yer verildiğini ve kullanıldığını ortaya koymaktadır. 
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181478
dc.source Volume: 1, Issue: 29 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.title YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM MODELİNİN FEN ÖĞRETİMİNE YANSIMALARI tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account